Friday 13 January 2012

Macam-macam hal...

Assalamualaikummmm..selamat petang..ari ni 13 Januari 2012...sudah menjengah 13 hari kita dalam tahun 2012 ni.Walaupun hanya 13 hari tp mcm2 dah yg berlaku...emmm..mcm hari ni aku mengamuk..he!he...tp xdelah teruk sgt kiranya mengamuk cara sopanlah...nak marah betul aku gan satu congsinee ( customer kita org) nih...kita as a forwarding agent...ttulah nak marah..mula2 shipment ni dia bg kat kita..kita hari2 f/up doc..tiba2 pg tadi kita dpt call dr other forwarding agent (competitor kitalah kiranya tp baik gan kita) bg tau yg congsinee kita bg shipment ni kat dia..apelagi terus aku call congsinee ni nak kepastian...so dia bg taulah yg mmg betul dia bg shipment ni kat kita punya competitor...aku pung ckplah kat dia ape ni xde ape2 tiba2 past kat agent lain...bukanlah kita ni hadap sgt nak jobs ni...aku ni makan gaji je..buat keja ke tak ke..dpt gaji bln2...tp ape org ckp informlah kalau nak bg kat org lain pung...kita xkisah pung..bukannya nak marah2 sbb x dpt handle shipment ni...emmm..ntahlah..betullah kata org 'customer always right'.Sampai ke petang kita masih fight gan kita punya congsinee nih...sampai meleret2 dia punya cari pasal.emmm.xpelah...aku ni sebenarnya bukanlah berangin sgt....tp kalau itu org sudah kasi jolok....aku ape lg...Astafirullahalazimmmm...sejukkanlah ati aku nih...sabar..sabar...yg betul2 aku nak marah sgt bila dpt msg ni ...(refer kat copy msg kat bawah ni)
             'Please be informed that we has just confirmed yesterday on this 2 BL of the Black rasin we pass to(our competitor name) to handle due we need the material very urgent and your hand has many container to be cleared too in this coming few days. We will decide on the urgency of the clearance. Please concentrate on the BL that we passed to you on the same vessel and we expected your fast clearance next week.
 
Please dont get upset of the arrangement. Always looking forward your service..
 
Thanks
marah tak..marah tak..kalau dpt msg mcm nih....huih! tu yg berapi kejap tuh.....tp anggap jelah email dr congsinee ni sbg semangat utk kita org utk lebih berusaha dan up to date kan report dan sistem kita...doa2kan semoga aku susscess keja kat sini...

No comments:

Post a Comment